Rijkswaterstaat voert proeven uit voor betere bereikbaarheid Voorne-Putten

Gepubliceerd op: woensdag 15 juli 2020 | 10:00

Uit een proef met jongeren die regelmatig over de Spijkenisserbrug fietsen, blijkt dat social media geschikt zijn om jeugd te bereiken met verkeersinformatie.

De techniek werkt, een groot deel van de doelgroep is bereikt en de jongeren staan er voor open. Ook is de onderzochte techniek waarschijnlijk breder toepasbaar. De potentie zit vooral in het vooraf aankondigen van geplande werkzaamheden en in het verwijzen naar middelen voor actuele reisinformatie zoals websites of een sms-service.

De proef past in het streven van Rijkswaterstaat om samen met de gemeenten Nissewaard en Rotterdam en het Havenbedrijf de bereikbaarheid van Voorne-Putten te verbeteren. Naast deze proef lopen er nog 2 andere proeven voor een betere bereikbaarheid: de brugopeningsvoorspeller voor automobilisten en een proef met een fietspont bij de Spijkenisserbrug.


Igor Bal, wethouder Verkeer en Vervoer gemeente Nissewaard: 
‘De Spijkenisserbrug is één van de belangrijkste verbindingswegen van en naar Nissewaard. Een brug gaat regelmatig open en dicht. Hierbij vinden we het als gemeente erg belangrijk dat de bruggebruiker zo optimaal mogelijk geïnformeerd wordt over openingen en werkzaamheden aan de brug. Deze proeven brengen daar weer meer inzicht in. Hierbij is de mening van de gebruiker van belang. Hoe meer mensen de enquêtes invullen hoe beter zicht hierop wordt verkregen. We blijven werken aan een optimale communicatie naar onze burger.’

Klik hier om deel te nemen aan het onderzoek.

Lees hier het volledige artikel van Rijkswaterstaat.

Voorne-Putten Business Plaza is een initiatief van Business Plaza Nederland. Het doel van Voorne-Putten Business Plaza is om ondernemers uit Voorne-Putten een platform te bieden om zich te profileren.

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor de gratis nieuwsbrief.

Ontvang periodiek lokaal nieuws, uitnodigingen voor evenementen, vacatures en aanbiedingen.

*  Website URL